03 oktober 2006

Artilleriet skjuter in sig på Objektiv SD-blogg

Häromdagen skrev jag om att Expressen kallat in det tunga artilleriet mot sverigedemokraterna. Därmed avsågs att Bim Clinell gripit pennan. Eftersom postningen innehöll en del svepande formuleringar och utfall mot Clinell mottog jag igår kväll en artigt formulerad protest från damen ifråga.

Det rörde sig om några enstaka reportageresor skriver Clinell: "Vill
bara förtydliga att det ingalunda rörde sig om några reportageresor för min del i Frankrike. Jag har pendlat mellan Frankrike och Sverige sedan 1960-talet, pluggade där och bodde några år på 70-talet och arbetade där som korrespondent i tio år, från 1989 till 1999, då jag sålunda dagligen bevakade det franska politiska och kulturella livet
".

Vad gäller Front National anmärker Clinell vidare att "Nationella Fronten blev ett av de huvudämnen jag följde i åtta år, med otaliga reportage innan jag under mitt sista år i Paris samlade ihop och kompletterade mitt material till "De hunsades revansch".

Det är alltså inte vem som helst som nämner sverigedemokraterna i samma mening som nazismen. Nu återstår det att se vad världens argaste sverigedemokrat har att säga till sitt partis försvar. Jag talar alltså om Mattias Karlsson. I skrivande stund har inget i ämnet dykt upp på hans blogg.