06 oktober 2006

"Kensand" ger upp!

Chockbeskedet levereras på nya partidebatten Exilen/Suddenlaunch:
"För min personliga del drar jag mig tillbaka från den nationella kamparenan och koncentrerar mig på att genom lokalorganisationen skaffa hemmakommunen Kävlinge en respit.

Det innebär också att jag avslutar den tjänst á 15 000 kr/månad före skatt (varav Staten betalat 75 procent) som jag uppehållit för SD-Syd under det gångna året. Ett avlönat privilegium som Björn Söder aldrig försummat något tillfälle att påminna mig och våra SD-kamrater om i partiet.

Utsikterna att återfå den tjänst som handläggare och byrådirektör vid Migrationsverket som jag fick lov att offra i syfte att försöka bidra till Sveriges räddning, är dock inget som jag ens reflekterar över.

Med detta eftermäle tackar jag för mig, stänger ner min internetuppkoppling och önskar de många hedersamma SD-kamrater som jag trots allt haft förmånen att lära känna och kämpa tillsammans med lycka till."

Kenneth Sandberg efter valet 2006